Wilt u een uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen?

Dit kan gemakkelijk online via onderstaande button. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. Betalen kan via iDeal. Wij sturen het uittreksel dan binnen 3 werkdagen naar u op. 

DigiD linkUittreksel BRP aanvragen

Voor notaris/advocaat

Ook de notaris of advocaat kan een uittreksel gemakkelijk online aanvragen. Hiervoor heeft u eHerkenning nodig. Betalen kan via iDeal. Wij sturen het uittreksel dan binnen 3 werkdagen naar u op. 

eHerkenning linkUittreksel BRP aanvragen (notaris/advocaat)

Wat is het?

In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond.

In het uittreksel staan in ieder geval uw:

  • naam
  • adres
  • woonplaats
  • geboortedatum

Wat moet ik doen?

Lukt het niet om uw uittreksel online aan te vragen? Maak dan een afspraak met loket Burgerzaken. Dit kan via onderstaande button. 

Afspraak maken Burgerzaken

U neemt het volgende mee naar uw afspraak:

  • identiteitsbewijs
  • pinpas of contant geld
  • als u een uittreksel aanvraagt voor uw pensioenfonds: brief waarin staat dat u het uittreksel nodig heeft

Heeft u iemand gemachtigd om het uittreksel voor u aan te vragen? Dan neemt hij of zij het volgende mee:

  • uw machtigingsbrief (zie 'Documenten')
  • kopie van uw geldige identiteitsbewijs
  • zijn of haar eigen identiteitsbewijs
  • als u een uittreksel aanvraagt voor uw pensioenfonds: brief waarin staat dat u het uittreksel nodig heeft

Wat kost het?

Prijs uittreksel BRP: € 9,30

Hoelang duurt het?

  • Vraagt u uw uittreksel online of schriftelijk aan? Dan stuurt de gemeente het per post naar u toe.
  • Vraagt u uw uittreksel persoonlijk aan bij het gemeenteloket? Dan krijgt u het direct mee. Dit geldt ook als u iemand machtigt.