Melding, klacht of bezwaar?

Een melding, een klacht of een bezwaar. U ziet waarschijnlijk geen verschil. Maar binnen de overheid maken we onderscheid in deze begrippen. We zetten het daarom voor de duidelijkheid even voor u op een rijtje:

Melding openbare verlichting

Wilt u een melding doen van bijvoorbeeld een storing of defect aan een lichtmast? Geef dit rechtstreeks door aan de aannemer via onderstaande knop. Gemelde defecten worden gemiddeld binnen 10 werkdagen gerepareerd. Wilt u een gevaarlijke situatie melden, bijvoorbeeld een aangereden lichtmast die plat ligt? Bel dan rechtstreeks naar 0546 580800 (tijdens openingstijden) of 0622569352 (buiten openingstijden).

Melding openbare verlichting

Melding woonomgeving

Voor meldingen en/of klachten die te maken hebben met: afval, bladeren, overlast van ongedierte, schade aan wegen, straat vegen, strooien, verstoppingen riool, verkeersborden, een omgevallen lantaarnpaal etc. 

Melding woonomgeving

Melding zorgvraag

Heeft u problemen met zelfstandig wonen, verplaatsen van a naar b of bij het deelnemen aan de samenleving? Of heeft u vragen of zorgen rondom de opvoeding van uw kinderen? Doe dan een melding zorgvraag. Op basis van uw melding gaan we met u in gesprek en op zoek naar een oplossing. U kunt ook een melding doen voor een familielid of cliënt. 

Melding zorgvraag

Melding overlast

Heeft u problemen met geluidsoverlast, jongeren die overlast veroorzaken, vandalisme of maakt u zich zorgen over een verward persoon of de veiligheid in uw buurt? Neem dan contact op met de politie via onderstaande button of door te bellen naar 0900 - 88 44. Is er sprake van een acute situatie of spoed? Bel dan altijd 112.

Melding overlast

Melding ongewenst verhuurgedrag

Heeft u een klacht over uw verhuurder of heeft u het idee dat een verhuurder zich niet aan de regels houdt, dan kunt u dit melden bij het meldpunt voor ongewenst verhuurgedrag. Bij ongewenst verhuurgedrag kan de gemeente optreden.

Meldpunt ongewenst verhuurgedrag

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

Bezwaar maken

Klacht over medewerker gemeente

Heeft u een vervelende ervaring met de gemeente Wierden, wordt uw brief niet beantwoord, of heeft u het gevoel dat u niet goed bent geholpen? Zo’n situatie geeft irritatie, stress en kost tijd. U kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen.

Klacht over medewerker gemeente

Overige meldingen

Wilt u een melding doen van bijvoorbeeld een evenement, mishandeling, milieuvervuiling, een verloren paspoort, gevonden voorwerpen, etc.? Kijk dan via bovenstaande button tussen de overige meldingen. 

Overige meldingen