Melding, klacht of bezwaar?

Een melding, een klacht of een bezwaar. U ziet waarschijnlijk geen verschil. Maar binnen de overheid maken we onderscheid in deze begrippen. We zetten het daarom voor de duidelijkheid even voor u op een rijtje:

Melding woonomgeving

Voor meldingen en/of klachten die te maken hebben met: afval, bladeren, overlast van ongedierte, schade aan wegen, straat vegen, strooien, verstoppingen riool, verkeersborden, een omgevallen lantaarnpaal etc. 

Melding zorgvraag

Heeft u problemen met zelfstandig wonen, verplaatsen van a naar b of bij het deelnemen aan de samenleving? Of heeft u vragen of zorgen rondom de opvoeding van uw kinderen? Doe dan een melding zorgvraag. Op basis van uw melding gaan we met u in gesprek en op zoek naar een oplossing. U kunt ook een melding doen voor een familielid of cliënt. 

Melding overlast

Heeft u problemen met geluidsoverlast, jongeren die overlast veroorzaken, vandalisme of maakt u zich zorgen over een verward persoon of de veiligheid in uw buurt? Neem dan contact op met de politie via bovenstaande button of door te bellen naar 0900 - 88 44. Is er sprake van een acute situatie of spoed? Bel dan altijd 112.

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

Klacht over medewerker gemeente

Heeft u een vervelende ervaring met de gemeente Wierden, wordt uw brief niet beantwoord, of heeft u het gevoel dat u niet goed bent geholpen? Zo’n situatie geeft irritatie, stress en kost tijd. U kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen.

Overige meldingen

Wilt u een melding doen van bijvoorbeeld een evenement, mishandeling, milieuvervuiling, een verloren paspoort, gevonden voorwerpen, etc.? Kijk dan via bovenstaande button tussen de overige meldingen.