Klacht over medewerker gemeente
Wat is het?
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Wat moet ik doen?
- U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
- De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.
Digitaal
Klacht indienen over medewerker
Op papier
Schrijf een brief aan de gemeente met daarin uw naam en adres, de klacht en uw handtekening. Op de enveloppe zet u het woordje 'klacht'. Stuur de brief vervolgens naar Gemeente Wierden, klachtencoördinator, postbus 43, 7640 AA Wierden.
Hoe lang duurt het?
- De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
- Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Overijsselse Ombudsman(externe link).