Stempas kwijt of niet ontvangen
U heeft een legitimatiebewijs en een stempas nodig om te stemmen. U krijgt uiterlijk woensdag 15 oktober 2025 uw stempas van de gemeente waar u op 15 september 2025 staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP).
Vervangende stempas aanvragen
Heeft u op 15 oktober geen stempas ontvangen? Dan heeft u twee mogelijkheden:
Online aanvragen
Tot en met vrijdag 24 oktober 2025, 10.00 uur kunt u online een vervangende stempas aanvragen. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig.
Vraag een vervangende stempas aan
Let op: Als u de stempas vóór vrijdag 24 oktober 2025, 10.00 uur online aanvraagt, krijgt u deze op tijd thuisgestuurd. Wilt u zeker weten dat u de stempas op tijd ontvangt? Vraag de vervangende stempas dan na 23 oktober aan de balie aan.
Dit kan tot en met dinsdag 28 oktober om 12.00 uur, tijdens de openingstijden van het gemeentehuis. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken.
Persoonlijk aanvragen
Tot en met dinsdag 28 oktober 2025 om 12.00 uur kunt u zonder afspraak aan de balie in het gemeentehuis een vervangende stempas of een kiezerspas aanvragen. Neem uw legitimatiebewijs mee.
Vragen?
Heeft u een vraag? Stuur ons een e-mail via verkiezingen@wierden.nl. Bellen kan ook, via: 0546 - 58 08 00. Vraag dan naar Team Verkiezingen, wij helpen u graag verder.