Wilt u een uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen?

Dit kan gemakkelijk online via onderstaande button. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. Betalen kan via iDeal. Wij sturen het uittreksel dan binnen 3 werkdagen naar u op. 

DigiD linkUittreksel BRP aanvragen

Voor notaris/advocaat

Ook de notaris of advocaat kan een uittreksel gemakkelijk online aanvragen. Hiervoor heeft u eHerkenning nodig. Betalen kan via iDeal. Wij sturen het uittreksel dan binnen 3 werkdagen naar u op. 

eHerkenning linkUittreksel BRP aanvragen (notaris/advocaat)

Wat is het?

In de Basisregistratie Personen (BRP(externe link)) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond.

In het uittreksel staan in ieder geval uw:

  • naam
  • adres
  • woonplaats
  • geboortedatum

Wat moet ik doen?

Lukt het niet om uw uittreksel online aan te vragen? Maak dan een afspraak met loket Burgerzaken. Dit kan via onderstaande button. 

Afspraak maken Burgerzaken(externe link)

U neemt het volgende mee naar uw afspraak:

  • identiteitsbewijs
  • pinpas of contant geld
  • als u een uittreksel aanvraagt voor uw pensioenfonds: brief waarin staat dat u het uittreksel nodig heeft

Heeft u iemand gemachtigd om het uittreksel voor u aan te vragen? Dan neemt hij of zij het volgende mee:

  • uw machtigingsbrief (zie 'Documenten')
  • kopie van uw geldige identiteitsbewijs
  • zijn of haar eigen identiteitsbewijs
  • als u een uittreksel aanvraagt voor uw pensioenfonds: brief waarin staat dat u het uittreksel nodig heeft

Wat kost het?

Prijs uittreksel BRP: € 9,30

Hoelang duurt het?

  • Vraagt u uw uittreksel online of schriftelijk aan? Dan stuurt de gemeente het per post naar u toe.
  • Vraagt u uw uittreksel persoonlijk aan bij het gemeenteloket? Dan krijgt u het direct mee. Dit geldt ook als u iemand machtigt.